Yerli otomobilin 2020 yılından önce olmasını hedefliyoruz
Bilim Sanayi ve Teknoloji Bakanı Fikri Işık, yerli otomobil markasının 2020'den önce yollarda olmasını hedeflediklerini belirterek, "Bu markanın da daha çok içten yanmalı motor değil, menzili uzatılmış elektrikli araç şeklinde olmasını hedefliyoruz. Buna yönelik de inşallah sektörle güçlü iş birliği hedefliyoruz" dedi.
Başiskele ilçesindeki otelde düzenlenen Otomotiv Sanayi Derneğinin toplantısında konuşan Işık, bakanlık bünyesinde oluşturdukları "Motorlu Araçlar Teknik Komitesi" (MARTEK) sayesinde sektörle sürekli iletişim halinde olduklarını söyledi.
Yakın zamanda 122. toplantısını gerçekleştirdikleri komitenin yapısını değiştirerek daha geniş ve katılımcı işleyişe dönüştüreceklerini aktaran Işık, aynı zamanda 13 daimi alt teknik komitede çalışmaların sürdüğünü anlattı.
Işık, 2011'de uygulamaya başladıkları "Otomotiv Sektörü Strateji Belgesi ve Eylem Planı (2011-2014)" neticesinde önemli çıktılar elde ettiklerini kaydederek, belgedeki eylem planlarını büyük oranda hayata geçirdiklerini dile getirdi.
Belgeyi revize edeceklerini, 2015-2018 dönemi için bu belgeyle ilerlemeyi sürdüreceklerini belirten Işık, şöyle konuştu:
"Cumhurbaşkanımız Sayın Recep Tayyip Erdoğan'ın katılımlarıyla cumhuriyet tarihimizin, 3. sanayi şurasını 20-22 Kasım 2013'te Ankara'da gerçekleştirdik. Şura sonunda otomotiv sektörünü de etkileyen, Ar-Ge faaliyetleri, kümelenme, teknolojik altyapı, ana-tedarik sanayi iş birliği ve daha birçok konuda önemli tavsiye kararları alındı. Firmalarımızın da özellikle Ar-Ge konusunda ellerini taşın altına koymalarını istiyoruz. 2014 yılı eylül ayı itibarıyla otomotiv ana sanayinde 12, yan sanayide de 42 olmak üzere 54 Ar-Ge merkezi yer alıyor. Ar-Ge yapmaları için küçük firmalarımızı da teknoparklara davet ediyoruz. Ar-Ge merkezi kurmak için gerekli Ar-Ge personeli sayısını 30'a indirdik."
"Dünyanın en iddiali test merkezlerinden birini kuracağız"
Işık, Türkiye'de otomotiv sektörüne yönelik test ve muayene kapasitesini hızla iyileştirmek için çalışmaları sürdürdüklerini kaydederek, "Burada Bursa Yenişehir'de kuracağımız test merkezinin şu anda çalışmaları devam ediyor. Belki şöyle bir müjdeyi de sizinle paylaşmakta fayda var. Bursa Yenişehir'de kuracağımız test merkezinde vites büyüttük. Dünyanın en iddialı test merkezlerinden birini kuracağız. Yerini değiştirdik. Testlerin çok daha iyi yapılabilmesiyle ilgili bir alanı belirledik. Şimdi o alanla ilgili bütün çalışmaları yürütüyoruz" ifadesini kullandı.
Gelecek 10-15 yılda dünyadaki üretimin yarısının BRIC ülkeleri tarafından yapılacağını, küresel ısınmayla dünyada çevresel faktörler konusundaki bilinç ve beklentinin arttığına dikkati çeken Işık, buna bağlı olarak, otomotiv sanayisinde araç hafifletme, çevre ve tüketici dostu araç, yeni malzemeler ve yeni teknolojiler konusunda çalışmaların da her geçen gün artığını vurguladı.
Işık, 2020'ye kadar, Avrupa'da her 5 araçtan birinin elektrikli olacağının tahmin edildiğini vurgulayan Işık, şunları söyledi:
"Gelişmiş ekonomilerde tüketici tercihleri daha esnek hale geliyor, tercihler de bireyselleşiyor. Seri üretimlerde çeşitlilik ve esneklik artacak gibi görünüyor. Yeni nesil araçlarda, sürücü ve yolcu konforu, araç eğlence kiti, akıllı sensörler, akıllı güvenlik kitleri ve düşük yakıt konuları daha etkin hale gelecek. Otomotiv teknolojisinde ortaya çıkan birçok yenilik, artık yazılım teknolojileri kullanılarak gerçekleşiyor. Yazılım teknolojileri konusuna ayrı önem vermemiz gerekiyor. Bugün gelinen noktada, araçlardaki elektronik ve gömülü yazılım payı yüzde 40'lardayken, önümüzdeki 10 yıl içinde bu payın yüzde 70'lere çıkacağı tahmin ediliyor.
Bu açıdan Gebze'de faaliyete geçecek olan Bilişim Vadisi'nin otomotiv sektörüne yeni ivme kazandıracağına inanıyorum."
"Yerli markanın, 2020 yılından önce yollarımızda olmasını hedefliyoruz"
Otomotiv sanayisinin 2023 gelecek vizyonu ve hedeflerini anlatan Işık, sözlerini şöyle sürdürdü:
"Yoğun rekabet nedeniyle motorlu taşıt aracı üreticileri arasında yaşanan birleşmeler artarak devam edecek. Üreticiler, üretim alanlarını gelişmekte olan ülkelere daha fazla kaydırarak, bunun yerine tasarım, Ar-Ge, teknoloji ve satış sonrası hizmet alanları gibi daha yüksek katma değerli alanlara yoğunlaşacak. Aksam parça üretiminde de benzer oluşumlarla firma sayısı azalacak. Pazarlarda etkinlik daha çok Ar-Ge ile sağlanacak. Yeni ürün geliştirmek amacıyla Türkiye'deki şirketlere daha fazla görev düşecek ve ülkemizde otomotiv alanındaki inovasyon yetkinliği artacak. Mekatronik, yeni malzemeler, emisyonlar, elektronik kontrol, yeni yakıtlar ve tahrik sistemleri, ortak araç platformu geliştirme, müşteri odaklı tasarım ve araç ağırlığını azaltma başlıca Ar-Ge alanlarını oluşturacak."
Işık, sektörün gelişimine katkı sağlayacağına inandıkları otomotiv test merkezi kurulmasının öncelikleri arasında yer aldığına işaret ederek, Türkiye'nin Avrupa'ya bağımlılığını teknik anlamda azaltacak, yıllardır hayalini kurdukları, dünyanın sayılı test ve inovasyon merkezlerinden birini ülkeye kazandırma yolunda çalışmaları hızla sürdürdükleri bilgisini verdi.
Çok önem verdikleri test merkezinde, özellikle otomotiv sektörünün ihtiyaç duyduğu tip onay ve Ar-Ge testlerinin yapılacağını kaydeden Işık, "Testlere yönelik araştırma ve geliştirme faaliyetleri yürütecek bu merkez, yerli imkanlarla tasarlanacak ve üretilecek yerli marka araç için de önemli adımlardan biri olacak. Otomotiv alanında milli teknolojilerin geliştirilmesi için sektörü iki alanda daha destekliyoruz. Türkiye'nin artık yerli markaya ihtiyacı olduğu, çok geniş kesimler tarafından kabul gören bir durum. Yerli markanın 2020 yılından önce yollarımızda olmasını hedefliyoruz. Bu markanın da daha çok içten yanmalı motor değil, menzili uzatılmış elektrikli araç şeklinde olmasını hedefliyoruz. Buna yönelik de inşallah sektörle güçlü iş birliğini hedefliyoruz" değerlendirmesinde bulundu.
Işık'ın konuşmasının ardından toplantı basına kapalı devam etti.
Kaynak; Anadolu Ajansı
Haber Tarihi : TSİ 27.10.2014 11:44:31