Perakende Satış Hacmi Martta 1,4 Azaldı
Perakende satış hacmi martta aylık bazda yüzde 1,4 azalırken, yıllık bazda yüzde 3,3 arttı
Mevsim ve takvim etkilerinden arındırılmış sabit fiyatlarla perakende satış hacmi, martta aylık bazda yüzde 1,4 azalırken, yıllık bazda yüzde 3,3 arttı.
Türkiye İstatistik Kurumu, mart ayı perakende satış hacim endeksini açıkladı. Buna göre mevsim ve takvim etkilerinden arındırılmış sabit fiyatlarla perakende satış hacmi, martta bir önceki aya göre yüzde 1,4 azalış gösterdi. Aynı ayda gıda, içecek ve tütün satışları yüzde 1,2 artarken, gıda dışı satışlar (otomotiv yakıtı hariç) yüzde 2,9 ve otomotiv yakıtı satışları yüzde 1,3 geriledi.
Gıda, içecek ve tütün satışlarında yüzde 11,1'lik artış görüldü
Takvim etkilerinden arındırılmış sabit fiyatlarla perakende satış hacmi, martta geçen yılın aynı ayına göre yüzde 3,3 arttı. Söz konusu ayda gıda, içecek ve tütün satışları yüzde 11,1, otomotiv yakıtı satışları yüzde 3,2 artış gösterirken, gıda dışı satışlar (otomotiv yakıtı hariç) yüzde 0,6 azaldı.
Ciro bir önceki aya göre yüzde 0,5 azaldı
Mevsim ve takvim etkilerinden arındırılmış cari fiyatlarla perakende ciro 2014 yılı mart ayında bir önceki aya göre yüzde 0,5 oranında azaldı. Aynı ayda; gıda, içecek ve tütün satışları yüzde 3,7 artarken, gıda dışı satışlar (otomotiv yakıtı hariç) yüzde 2,1 ve otomotiv yakıtı satışları yüzde 2,2 azaldı.
Perakende ciro bir önceki yılın aynı ayına göre yüzde 10,6 arttı
Takvim etkilerinden arındırılmış cari fiyatlarla perakende ciro 2014 yılı mart ayında bir önceki yılın aynı ayına göre yüzde 10,6 oranında arttı. Aynı ayda; gıda, içecek ve tütün satışları yüzde 21,0, gıda dışı satışlar (otomotiv yakıtı hariç) yüzde 4,6 ve otomotiv yakıtı satışları yüzde 10,6 arttı.
Kaynak; Dünya Gazetesi
Haber Tarihi : TSİ 8.05.2014 16:18:12