Otomotiv yan sanayicileri yeni hedef pazarlarını açıkladı
Taşıt Araçları Yan Sanayicileri Derneği (TAYSAD), 2017 rotasını
açıkladı. Türk otomotiv tedarik sanayicileri önümüzdeki yıl İran,
Hindistan, Çin, Amerika’yı hedef pazarlar olarak belirledi.
TAYSAD
Başkanı Alper Kanca, Yönetim Kurulu Üyesi Kemal Yazıcı, Avangarde
Hotel’de gerçekleştirilen basın toplantısında basın mensuplarıyla bir
araya geldi. Toplantının ana gündeminde Türk otomotiv tedarik
sanayicilerinin 2017 yılında odaklanacağı pazarlar vardı.
TAYSAD
olarak mevcut pazarlarda aktif varlıklarını sürdüreceklerini fakat pazar
çeşitlenmesi için yeni pazarlara açılacaklarını açıklayan TAYSAD
Başkanı Alper Kanca, “Önümüzdeki yıl, mevcut pazarlarımıza ilave olarak
yeni pazarlara da odaklanacağız. Bu pazarlar; İran, Hindistan, Çin ve
Amerika olacak. Amerika’da bir ticari vasıta üreticisi ile
görüşmelerimiz devam ediyor. Oraya bir heyet programı düzenlenecek.
Hindistan’ın en büyük otomotiv markası ile bir çalışma yapmak üzere
harekete geçtik. Çin’de ise şimdiye kadar gündeme gelmeyen bir konu var.
Bu konu, “İpek Yolu Projesi”. Henüz Türkiye’de konuşulmayan bu projenin
otomotiv sektörüne etkisi üzerine Çin’deki paydaş grubumuzla ortak
konferans gerçekleştireceğiz. Bu konuda karşılıklı heyet ziyaretleri
gerçekleştirilmesi için ön mutabakat yapıldı. İran’a gelince; TAYSAD
olarak bölgedeki işbirliklerimizi artırmak amacıyla bir süredir, paydaş
kurumumuz olan İran Otomotiv Parça Üreticileri Derneği (IAPMA) ile
temaslarımızı sürdürüyoruz. Bu temaslar sonucunda geçtiğimiz şubat
ayında İran’da yapılan Uluslararası Otomotiv Endüstrisi Konferansı’na ve
eşzamanlı yürütülen fuara davet edildik. İran pazarı Türk otomotiv
tedarik sanayicileri için müthiş bir potansiyel içeriyor. Bizler bu
gelişmelere bağlı olarak İran pazarındaki aktivitelerimizi artırmaya
odaklandık.” dedi.
Yıl değerlendirmesiyle birlikte 2017
beklentilerini açıklayan Başkan Alper Kanca, “2016 yılı otomotiv
sanayimizde yaşanan birçok olumlu gelişmeyle birlikte, ekonomik
istikrara ve demokrasimize yönelik istenmeyen girişimlerin yaşandığı bir
yıl oldu. Türkiye’nin üretim, istihdam ve ihracat konusunda sürükleyici
sektörü olan otomotiv sektörü, iç pazar satışları ile dünya ülkeleri
sıralamasında 17’inci, Avrupa otomotiv satışlarına göre de 6’ıncı sırada
yer alıyor. Gururla söylemeliyim ki, dünya genelinde Avrupa’ya en fazla
ihracat yapan ülkeyiz. AB ülkelerinin 2015 sonunda ülkemizden ithal
ettiği araç sayısı 843 bin adet. Sıralamada Türkiye’yi, 480 bin adet ile
Japonya, 376 bin adet ile Güney Kore ve 250 bin adet ile Birleşik
Devletler izliyor” diye konuştu.
Başkan Kanca sözlerine şöyle devam etti:
“Türk
otomotiv sanayimizin en güçlü olduğu ticari araç üretiminde, 2016 yılı
ilk yarı sonuçlarına göre dünyada 8’inci ve Avrupa’da 2’nci sırada yer
alıyoruz. 11 aylık gerçekleşmeleri incelediğimizde, toplam üretimimizin
1,3 milyon ve toplam pazarımızın da 862 bin adedi aştığını görüyoruz.
İhracatımız ise 21,9 milyar dolar seviyesine ulaştı ki bu rakamın 8,3
milyar doları tedarik sanayimiz tarafından gerçekleştirildi. Yıl sonuna
sayılı günler kala, üretimimizin 1 milyon 450 bin adedi, pazarımızın 1
milyon adedi ve ihracatımızın da 23 milyar doları geçeceğini rahatlıkla
söyleyebiliriz.”
'Üretimde bir miktar artış bekleniyor'
Dünyadaki
gelişmelerin Türk otomotiv sektörüne etkisiyle ilgili konuşan Başkan
Kanca, “Önümüzdeki yıl küresel arenada, Brexit kararının etkileri, ABD
Başkanı Trump’ın yönetimsel kararları ve tabii ki Fed’in para
politikaları, otomotiv sektörümüz kadar tüm iş dünyamızın da yakından
takip edeceği konular olacak. Sektör özelinde baktığımızda ise, bir
yandan artan kurlar bir yandan ÖTV düzenlemesi, yeni yılda pazar
büyümemizin yavaşlayabileceği sinyalini de veriyor. Buna rağmen gelecek
yıl için öngörülerimiz, bir miktar artış ile üretimde 1,5 milyon adet
seviyesinde iken, pazarın aynı düzeyde kalacağı yönünde. İhracat
hedefimiz ise 25 milyar dolar olarak belirlendi” dedi.
'Sınai Mülkiyet Kanunu, markalaşmaya destek olacak'
Toplantıda
söz alan TAYSAD Yönetim Kurulu Üyesi Kemal Yazıcı, “Türk Tedarik Sanayi
büyük sıçramayı ancak ihracat ile gerçekleştirebilir. İhracatı, yüksek
teknoloji içeren ürünler ile arttırmayı hedefleyen Tedarik Sanayi, Ar-Ge
çalışmalarına hız veriyor. Ar-Ge deyince otomotiv sektörü açık ara
önde; otomotiv sektörü içerisinde de Ar-Ge Merkezi sayısı olarak tedarik
sanayi önde. Şu anda otomotiv sektöründeki firmalardan oluşan 73 Ar-Ge
Merkezi’nin 63’ü TAYSAD üyesi” dedi.
Patentlerin üretim merkezi
olan Ar-Ge merkezlerinin, Sınai Mülkiyet Kanunu’nun birebir muhatabı
olduğuna dikkat çeken Yazıcı, “Daha hızlı yol alabilmek, daha verimli
çalışmak, katma değer yaratmak ve markalaşmak için, Meclis’ten yeni
geçen Sinai Mulkiyet Kanunu’na sektör olarak ihtiyaç duyduğumuz aşikar.
TAYSAD’ın “Tasarım-Teknoloji-Tedarik” vizyonunu da destekleyen Sınai
Mülkiyet Kanunu, hedeflerimize ulaşma noktasında ciddi kolaylık ve fayda
sağlayacak. 355 üyesiyle, 23 milyar dolarlık iş hacmine; 7,6 milyar
dolar doğrudan ihracata, 150 binin üzerinde istihdama ve 63 Ar-Ge
Merkezi’ne ulaşan TAYSAD’ın 59 üyesinin 40 ülkede 156’dan fazla tesis
yatırımı bulunmakta. Bu yatırımlarla, dünya otomotiv endüstrisinde
Türkiye ve Türk otomotiv tedarik sanayisini layıkıyla temsil ediyoruz ve
küresel marka oluşturabilmek için sektöre de öncülük ediyoruz”
ifadelerini kullandı.
TAYSAD Yönetim Kurulu Üyesi Kemal Yazıcı,
“Türk otomotiv tedarik sanayisinin önemsediği bir diğer konu ise Türk
Ticaret Merkezleri. Türk Ticaret Merkezi uygulaması mevcut haliyle
otomotiv sektörü için pek uygulanabilir değil. Bu konuda bir takım
değişikliklere gidilmesi gerekiyor” açıklamasını yaptı.
Kaynak; Dünya Gazetesi
Haber Tarihi : TSİ 28.12.2016 10:06:35