Ekonomi Haberleri

3 Aralık 2024 Salı

Ekonomi Haberleri RSS

İşinizi para için yaparsanız para kazanamazsınız

American Rag Cie ve Industry Denim’in kurucusu ve CEO’su Mark Werts, perakendecilerin rüya sattıklarını belirterek, “Perakende bana göre en büyük değer kazandığınız paradan öte markanız. Perakende detaydır, eğlencedir. Bugünden yarın için yaptığınız planlar tutmayabiliyor. Bu yüzden değişime açık olmalısınız” dedi. Perakende Günleri’nde konuşan Werts şunları söyledi: 

“Perakende sektöründe trendlere açık olmak önemli. Çünkü global bir dünyada yaşıyoruz. Başarı hiçbir zaman sonlanmaz. Tutkular paradan daha önemlidir. Bir işi para için yaparsanız paranız olmaz ama severek yaparsanız hem manen memnun olursunuz hem de paranız olur. Ben çalışmıyorum aslında. Benim yaptığım hobi. Zaman kavramım yok, saat yok sadece eğleniyorum.” 

‘4 bin çalışanım, Facebook arkadaşım’ 

Teknosa Genel Müdürü Necil Oyman ise perakendecilikte yakınlık ve güvenin önemini vurguladığı konuşmasında, “Müşteriler her kanaldan, uyumadığı her an bize ulaşmak istiyor. Teknosa’nın tablet uygulamaları 1 milyon kez indirildi. Biz fiziki mağazalarımıza ek olarak 1 milyon daha mağazamız var diyoruz” bilgisini verdi. Şırnak’la ilgili Teknosa özelinde ilginç bir anektod paylaşan Oyman, “Nüfusa göre teknosa.com’a en çok giren il Şırnak’tı. Biz de mağazamızı açtık” dedi. 

Çalışanlarıyla yakın ilişkide olmanın, onları memnun etme sürecinde önemli bir etkisi olduğunu ifade eden Oyman, sözlerini şöyle sürdürdü: “4 bin kişilik ekibim, benim Facebook’tan arkadaşım. Mesela, Türkiye’de bilek güreşinde üçüncü olan arkadaşımızı ABD’ye gönderdik ve dünya yedincisi olarak bizi gururlandırdı. Sinop’ta kepenkleri indirdik, bize üç teyze, ‘evladım burada kepenk kapatılmaz, biz evlerimizin kapısında bile anahtar bırakırız’ dedi ve biz de kepengi kaldırdık. Yakınlık son derece önemli. Kadınlar teknolojiye hiç uzak değiller. Sadece kadınların çalıştığı mağazalarımız var. 54 ilde 14 bin kadına bilgisayar eğitimi verdik. E-ticaret tamamen bir fırsat. 2014’te 15 milyar cihaz, 2020’de 70 milyar cihaz internete bağlanacak. Akıllı perakendcilik ekonomiye de bir itici güç olacak.” 

Şirketlere meteorolojik verileri analiz ederek hava durumuna göre satış yapma verileri sunana Planalytics şirketinin Avrupa Direktörü Tim Morris, her yıl hava durumundaki değişimler nedeni ile hazır giyim ve konfeksiyon şirketlerinin 45.6 milyon dolarlık kayıp yaşadığını aktardı. 2014 boyunca Türk firmalarının büyük sıkıntı yaşadığı mevsim dışı hava koşullarının yanlış yorumlanabildiğini anlatan Morris, “Hava durumunun bir önceki yılın aynı dönemine göre tıpatıp gidebilme oranı yüze 29. Bu noktada şirketlerin hava odaklı talep yönlendirmesi gerekir. Örneğin yağmurlu havada mağazaya giren müşteriler 3 kat daha fazla alışveriş yapıyor. Hava güzel olduğunda ise mağazaya gelen insanlar daha az alışveriş yapabiliyor, müşteri ürünlere şöyle bir bakıyor” yorumunu yaptı. 

‘Ya birbirimizi yiyeceğiz ya da yurtdışına açılacağız’ 

“Daha güzel olmak uğruna lütfen acı çekmeyin. Bu modacıların gazabına uğramayın. 90-60-90 ölçüsü olmayan kadınları, göbekli erkekleri dışlayan modacılara karşıyız” diyen DeFacto Grup Başkanı ve Yönetim Kurulu Üyesi İhsan Ateş, toplumun yüzde 70’inin aslında giydiği kıyafetlerle dikkat çekmek istemediğini belirtti. Perakendecinin sigarasının indirim olduğunu ancak çok fazla sigara içmenin kanser yaptığı gibi, fazla indirimin de perakendeciyi karsızlık riskiyle karşı karşıya bıraktığını ifade eden Ateş, “Ipsos verilerine göre Türkiye hazır giyim pazarı küçülüyor. Tüm perakendeciler büyümek isityor. Tabii ki birbirimizi yiyeceğiz. Ya da yurtdışına açılacağız. Biz onu tercih ettik. 5 ülkede 20 mağazamız var. Önümüzdeki yıl 10 yeni ülkeye girmek istiyoruz. 2024 yılında beş kıtada, binin üzerinde online ve offline mağaza açmayı hedefl iyoruz” açıklamasında bulundu. 

Moka Genel Müdürü İlker Uzkan ise insanların hayatındaki mobilleşme sürecine değindi. “Uyanınca ilk işimiz telefonumuza bakmak. Her 5 kişiden 4’ünün ilk işi, ilk 15 dakikada telefonuna bakmak oluyor” bilgisini veren Uzkan, sözlerini şöyle sürdürdü: “Çalışan annelerin yüzde 43’ü evde unuttukları cüzdan için dönmeyeceklerini cep telefonu için döneceklerini söylüyor. Cep telefonu o kadar önemli ki alışkanlıklarımızı değiştirecek güce sahip.”

Industrie Denim’den kalça kamerası 

İlginç yaklaşımları ve uygulamalarıyla dikkat çeken Mark Werts, konuşmasında, kabinlerinde kullandıkları “ass cam”den (kalça kamerası) 40-40-20 kuralından bahsetti: “Kabinlerimizde kalça kamerası var. Çünkü kadınların yüzde yüzü denemek istedikleri pantalonda arkalarını görmek istiyor. Kimsenin istemediği şeyleri biz istiyoruz. Markamız için ürün yönetiminde kuralımız, yüzde 40-40-20. 40 orta, 40 orta ve üstü, 20 ise lüks üretim.”

Kaynak; Dünya Gazetesi
Haber Tarihi : TSİ 28.11.2014 09:53:00