1911 yılında Helvacı Mazlum Efendinin Adapazarı'nda bir tek ürünle Tahin Helva-yapmakta olduğu mesleğimizi 1953 ten sonra babam Şekerci Hüseyin 4 ana kalemle(Helva, şekerleme, lokum, reçel)sürdürdü.Ve 1970 den beri mesleğimizi adeta yeniden yorumlayarak 945 ana kalem,2256 alt ürünle müşterilerimize hizmete devam ediyoruz.Sakarya bizim ürünlerimizi İstanbul'daki muadillerinin yarı, Avrupadakilerinin dörtte bir fiyatına üstelik aynı kalite ile satın alabiliyor. Yaşadığımız şehre bir şeyler katmış olmanın gururunu yaşıyoruz.
Normalde 6 ay ile bir yıllık bir tüketim ömrü olan Çikolatalı ürünlerde 7 gün, şekerlemede 14 günlük nefaset ömrü ile çalışıyoruz. Özel bir bilgisayar yazılımı ile ürünlerin satış tablosunu takip ediyoruz. Ve bu süreleri yakalayabilmek için gerekli projeksiyonları yapabiliyoruz.
Hammadde temininde aldığımız antepfıstığının yetiştiği ağacın yaşını bile takip ediyoruz.Özel kalibrasyonlar yaptırtıyoruz.Hepsi kendi dallarının en iyisi 803 sağlayıcı ile çalışıyoruz.Üretim partnerlerimiz Türkiye'nin en iyileri, Avrupa standartlarında firmalar..Kalite ve estetikte dünya standartlarını böylelikle hedefleyebiliyoruz.
Hedefimiz gerekli olgunluğa ulaşınca franchise metodu ile yayılmak.Bunun için 6000 sayfalık kullanım ve işgörme kılavuzumuz yazım aşamasında..
Hazır olduğumuzda ilk önce İstanbul Bakırköy, Nişantaşı, Bağdat caddesine, Almanya'nın Düssseldorf kentinde mağazalar açarak kendimizi denemek istiyoruz.
Sakarya bizi kendinden buluyor. Bizde onların bu teveccühüne yüksek kalite, estetik ve ucuz fiyatla karşılık veriyoruz. Merkezimizi hiçbir zaman başka bir şehre taşımayı düşünmedik düşünmüyoruz.
Diğer illerde açacağımız mağazaları ve üretim noktalarımızı idare için Adapazarı'nda 2500 m2 lik bir ar-ge ve idare merkezi planlıyoruz.
Bu yolla ticari ömrünü tamamlamış, folklorik değeri kalmış,bölgesel ürünlerimizi de çağın gereklerine uygun yeniden yorumlayarak satışa sunabileceğimize inanıyoruz.
Şiarımız kendi kendimizle yarışmaktır. Müşterimizi ve pazarımızı tabiri caizse inşa edip, ticaretimizi yapmaktır.
İstanbul da büyük şirketler, lüks otellerde ağırladıkları seçkin yabancı müşterilerine hediye olarak bize hazırlattıkları özel çikolata, lokum paketlerini vermekten çok memnunlar. Fabrikalar özel günlerinde hatıra olarak içinde bizim tatlarımızı barındıran hediyeler sunuyorlar.
Biz Atatürk Bulvarındaki PTT caddesindeki mağazamızda daha sofistike ve özel ürünlerle kendi tarzımızı müşterilerimize sunuyoruz. Bunu da klasik ürünlerden ayırmak için ikinci bir tescilli isim daha(şekercix) kullanıyoruz. Logomuzu da daha çağdaş bir yorumla kullanıyoruz. Bu şekilde yurtdışında da fonetik sıkıntımız olmayacağını düşünüyoruz.
Çalışma arkadaşlarımızla bir aile düzeni içerisinde tamamen güven ve yardımlaşma esasına dayalı çalışma prensibimiz.İşimize sabahları zevkle geliyoruz.Çalışıyor,üretiyor,geliştiriyoruz,akşamları mutlu bir şekilde evlerimize dönüyoruz.
Toplumla ilişkilerimizde gücümüz yettiğince "evet" sözünü söylemeye "hayır" dememeğe uğraşıyor.Veren olmağa çalışıyoruz. Bugün batılı iş hayatı profosyenellerinin tavsiye ettiği imaj ve olumlu anılma metotlarının toplumumuzun tarihsel genlerinde çok daha güzel bir şekilde bulunduğunu düşünüyoruz.
Türk toplumu küçük örnek olarak ta Adapazarı Halkı sosyolojik olarak iki yüzyıla sığması gereken değişimi hızlı bir şekilde birkaç on yıla sığdırıyor. Bunun komplikasyonlarını hissetmemek imkânsız. Elimizden geldiği kadar olumlu çözümler oluşturmaya çalışıyoruz.
Yüzyıllık firmamızı gelecek yüzyıllara tamamen kurumsal bir yapıya dönüşmüş olarak aktarabileceğmizi ümit ediyoruz.İyi niyetlerle yapılan çalışmaların zayi olmayacağına inanıyoruz.
Aşağıdaki resimlere tıklayarak orjinal büyüklüklerini görebilirsiniz |
|
| | | |